Selasa, Ogos 27, 2013

pelbagai pengalaman telah dilalui

assalamualaikum. terlebih dahulu saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin. biarpun sudah agak terlewat, namun, sementara Bulan Syawal masih berbaki lagi ini, ucapan tersebut kiranya masih relevan untuk diungkapkan lagi kan? hehehe.

berbalik kepada tajuk yang telah saya tuliskan di atas, pelbagai pengalaman telah saya lalui semenjak coretan terakhir di halaman blog ini diterbitkan. namun, paling menyeronokkan adalah bila mana dapat menyaksikan sendiri dengan pelbagai deria yang masih berbaki akan proses tumbesaran permata kesayangan di hadapan saya sendiri. sehingga coretan ini ditulis, permata saya ini telah berusia lebih daripada 4 bulan. pelbagai telatah dia dapat saya saksikan, di samping perkembangan-perkembangan positif yang telah dia tunjukkan semenjak kelahirannya di atas muka bumi yang penuh dengan cabaran ini.
selain itu juga, pada 31 Julai yang lalu, tiga hari sebelum bercuti menyambut hari raya aidilfitri, saya telah mendapat surat kelulusan untuk bertukar ke SK Pendidikan Khas (Cacat Penglihatan) Jalan Batu. kini saya telah mendaftarkan diri di sekolah tersebut dan bertugas di sana. banyak juga pengalaman-pengalaman baru yang telah saya lalui tatkala bertugas di tempat baharu ini. seronok, gembira, menggerunkan, semuanya ada. semoga ia menjadi satu cabaran untuk mendewasakan dan mematangkan pemikiran saya dalam menghadapi situasi-situasi yang lebih mencabar pada masa akan datang. saya seronok kerana dapat kembali mendidik kanak-kanak bermasalah penglihatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen sikit...