Khamis, Disember 03, 2009

Berhati-hatilah.

Assalamualaikum. Seperti yang kita tahu, banjir khususnya banjir gelombang kedua telah melanda Negara kita ketika ini. Negeri-negeri di pantai timur seperti Kelantan, Terengganu dan Pahang khususnya, adalah negeri-negeri yang terlibat secara langgsung dengan banjir ini. Oleh itu, semua penduduk di tiga negeri ini khususnya dan seluruh Malaysia Umumnya disaran berwaspada dengan semua keadaan.
Ibu bapa disarankan supaya berwaspada terhadap anak-anak mereka kerana dikhuatiri lemas akibat daripada bermain banjir ini. Ini kerana, setakat tulisan ini diterbitkan, sudah seramai lima orang di Kelantan telah menjadi korban akibat banjir yang melanda negeri ini.

Berhati-hattilah dengan keadaan ini agar angka tersebut tidak bertambah kepada jumlah yang lebih ramai lagi. Biarlah ianya setakat lima orang sahaja. Kepada keluarga mereka yang terlibat dengan korban akibat banjir ini, sekalung ucapan takziah saya ucapkan dan bersabarlah di atas ujian Allah ini.

Manakala, kepada ibu bapa yang masih punyai anak-anak kecil, pantau-pantaulah pergerakan anak-anak tersebut agar ianya tidak bermain dengan air banjir. Jangan biarkan mereka dan kita bergembira buat seketika dan kita berduka selama-lamanya akibat kehilangan mereka. Biarkan mereka menangis kerana tidak dapat bermain air banjir daripada kita menangis kerana kehilangan mereka. Mereka menangis seketika, sedangkan kita akan menangis selama-lamanya. Berfikirlah untuk melakukan sesuatu tindakan agar tindakan kita sentiasa menjadi tindakan yang betul dan hasil yang sempurna. Wallahu a’-lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen sikit...