Ahad, Februari 14, 2010

SELAMAT, SELAMAT, SELAMAT...

Assalamualaikum. Hari ini, Ahad, 14 Februari 2010 dan esok, Isnin, 15 Februari 2010 adalah cuti umum bagi seluruh warga Malaysia bagi memberikan penghormatan kepada rakan-rakan kita yang berbaangsa Tiong Hua menyambut sambutan Tahun Baru Cina.

Dikatakan pada tahun ini adalah tahun harimau yang dipercayai memberikan pelbagai kekuatan dari semua aspek kehidupan sama ada dari segi ekonomi, kekeluargaan dan sebagainya.


Saya mengambil kesempatan pada hari ini untuk mengucapkan “Selamat Tahun Baru Cina”, Kong Si Fa Cai, kepada rakan-rakan yang berbangsa Cina khususnya dan pembaca-pembaca blog ini umumnya. Selamat bercuti juga sehingga Selasa ini kepada semua rakan-rakan yang mendapatkan gajinya daripada majikan mereka serta selamat bercuti selama seminggu kepada rakan-rakan guru dan murid-murid/pelajar-pelajar yang sekolahnya mengambil cuti selama satu minggu hasil daripada gantian sekolah dan cuti peristiwa yang telah diluluskan oleh jabatan pelajaran negeri masing-masing sebelum ini. berseronoklah bersama-sama keluarga anda semua tanpa melupakan tanggungjawab kita kepada tugas yang diberikan walaupun sekolah saya bercuti hingga Hari Rabu sahaja namun saya tetap bergembira kerana berpeluang balik ke kampung menziarahi ayah dan ibu di sini. saya akan kembali semula ke Seremban pada malam Rabu ini insya Allah.

Okaylah, Moga-moga tahun Harimau ini akan memberikan seribu satu erti dan makna serta kebahagiaan kepada mereka yang mempercayainya. “Selamat Tahun Baru Cina” sekali lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen sikit...